تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

سفر اربعین با مرکبِ گران | حداقل قیمت بلیت هواپیما و قطار برای اربعین از مبدا مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۱۷۸۳۲۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
سفر اربعین با مرکبِ گران | حداقل قیمت بلیت هواپیما و قطار برای اربعین از مبدا مشهد اعلام شد
شهرآرا هزینه قیمت بلیت وسایل حمل ونقل عمومی برای سفر اربعین را بررسی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، قصد سفر که می‌کنیم، نحوه رسیدن به مقصد و بازگشت به موطن، یکی از اولویت‌های مهم در برنامه ریزی ما خواهد بود. حالا با رسیدن موسم اربعین باتوجه به خیل عظیم مشتاقان زیارت سیدوسالار شهیدان که از مشهد عازم کربلا هستند، برنامه ریزی در حوزه تردد زائران توسط ناوگان حمل ونقل عمومی آغاز شده است.

هرچند هرسال باوجود همه برنامه ریزی‌های کشوری و استانی باتوجه به افزایش تقاضا در دهه پایانی صفر و از سوی دیگر هم زمانی اش با شهادت امام رضا (ع) و ورود زائران از اقصی نقاط کشور و همچنین ضعف در زیرساخت‌های حمل ونقل شرق کشور و بی توجهی نگاه کلان کشور به این حوزه، معمولا درنهایت مسافران را با دست انداز قیمت و نبود بلیت روبه رو می‌کند.

هنوز قیمت بلیت اتوبوس مشخص نشده است، اما در این گزارش تلاش داریم با جمع بندی تصمیمات گرفته شده در حوزه‌های مختلف، برآوردی از آخرین وضعیت و قیمت بلیت‌های قطار و هواپیما داشته باشیم. پرترددترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلا مرز مهران است، البته مرز خسروی، شلمچه و تمرچین نیز امسال محل تردد زائران اربعین از ایران است.

پرواز قیمت بلیت پرواز

همین حالا که هنوز با اربعین فاصله زمانی داریم، پیداشدن پرواز از مبدأ مشهد یا برعکس کار دشواری بوده و قیمت‌ها نیز مثل همیشه با نرخ مصوب متفاوت است. هرچند بلیت هواپیما از مشهد به نجف برای اربعین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان اعلام شده است، اما همین حالا نرخ پرواز به مقصد نجف حداقل تا زمان تهیه این گزارش ۷ میلیون و ۷۲۰ هزارتومان است. البته هرچه تاریخ به ۱۵ شهریور نزدیک می‌شود، قیمت‌ها افزایش و در ایرلاین‌های داخلی به حدود ۱۱ میلیون تومان و در ایرلاین‌های خارجی به بیش از ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته در تاریخ‌های ۱۲ شهریور به بعد فعلا فقط بلیت ایرلاین‌های خارجی موجود است.

اگر بخواهید از مشهد به شهر‌های نزدیک مرز مانند اهواز یا کرمانشاه پرواز کنید، فعلا بلیت این پرواز‌ها در تاریخ‌های نزدیک به اربعین موجود نیست، اما تا زمان تهیه این گزارش قیمت بلیت هواپیما به مقصد اهواز حداقل حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان و به مقصد کرمانشاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است.

افزایش ۲ برابری تعداد پرواز‌ها

دراین باره دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: سفر‌های هوایی تقریبا از چرخه جابه جایی زائران اربعین در حال خارج شدن است و دیگر برای زائران نمی‌صرفد که بخواهند برای یک سفر چندروزه مبالغ هنگفتی پرداخت کنند. به گزارش ایسنا طبق گفته فرهاد دوایی، هر بلیت رفت وبرگشت از مشهد به عراق حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان آب می‌خورد.

با این هزینه یک خانواده چهارنفره از پس خرج و مخارج هزینه‌های سفر هوایی برنخواهند آمد. ازهمین رو استفاده از هواپیما فقط برای یک قشر خاص است. به گفته وی درحال حاضر هفته‌ای حدود ۱۰ تا ۱۲ پرواز از مشهد به عراق تدارک دیده شده است که این میزان در ایام نزدیک به اربعین به ۲۰ تا ۲۵ پرواز از مشهد به عراق در هفته خواهد رسید.

فعلا قیمت قطار ثابت است

در ایام اربعین هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و ریالی به قیمت‌ها اضافه نمی‌شود. همچنین در اربعین امسال ظرفیت ریلی سه برابر افزایش خواهد یافت. این جمله‌ها بخشی از گفته‌های سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با صداوسیماست. البته هنوز مشخص نیست که سهم افزایش ظرفیت قطار‌ها از مبدأ مشهد چقدر خواهد بود.

حالا که قرار است قیمت بلیت قطار ثابت باشد می‌توانیم به هزینه این نوع سفر تا شهر‌های اهواز و کرمانشاه اشاره کنیم. تعداد تخت‌های کوپه، امکانات و ستاره هایش بر قیمت نهایی تأثیرگذار است. قیمت بلیت قطار به مقصد اهواز از حدود ۴۵۲ هزارتومان تا ۶۲۰ هزارتومان، به مقصد کرمانشاه از حدود ۳۵۵ هزارتومان تا ۵۳۰ هزارتومان و به مقصد خرمشهر ۶۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

یاری همسایگان برای تأمین ناوگان

هنوز قیمت ناوگان اتوبوس در دهه پایانی صفر مشخص نشده است، اما به گفته معاون حمل ونقل اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی تا چند روز دیگر قیمت‌ها مشخص خواهد شد. علیرضا صحراگرد با اشاره به فرسودگی ناوگان جاده‌ای در استان می‌گوید: با حمایت مجلس و دولت مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال به کشور داده شده است که مسئولان در حال تلاش برای ورود حداقل هزار دستگاه تا پیش از آغاز سفر‌های اربعین هستند. از این ۲ هزاردستگاه ۱۵۷ دستگاه سهم خراسان رضوی است که به چرخه حمل ونقل جاده‌ای اضافه خواهد شد.
به گفته او همچنین قرار است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اجاره‌ای برای اربعین از کشور ترکیه وارد شود که از این تعداد سهم خراسان رضوی ۱۰۰ دستگاه است.

معاون حمل ونقل اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی می‌افزاید: رایزنی‌هایی در تهران با کشور‌های پاکستان و افغانستان در حال انجام است که آن‌ها نیز زائرانشان را از طریق ناوگان خود جابه جا کنند.
صحراگرد با اشاره به وجود ۱۵۶۳ دستگاه اتوبوس در استان می‌گوید: باتوجه به اینکه استان ما در کنار اعزام زائر، زائرپذیر نیز هست، باید نوع برنامه ریزی ما برای هر دو حوزه باشد تا بتوانیم جوابگوی هر دو سوی ماجرا باشیم.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی نیز سه روز قبل اعلام کرد که تاکنون حدود ۴۲۰هزار و ۳۰۶نفر به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد، حدود ۴۱هزار و ۹۸۲نفر از خراسان رضوی برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی ثبت نام کرده اند. به گفته جواد شاد پیش بینی می‌شود که امسال از خراسان رضوی ۳۵۰هزار زائر در همایش عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

سفر اربعین با مرکبِ گران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->